چه اتفاقی برای فرد در حال مرگ رخ می دهد؟

آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 72

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 112
باردید دیروز : 145
بازدید هفته : 112
بازدید ماه : 17995
بازدید سال : 79005
بازدید کلی : 403703
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : جمعه 6 دی 1392
نظرات

و چه احساسی در لحظه مرگ یا پس از آن رخ می دهد برای ما ناشناخته است. به هر حال به مقداری در مورد فرآیندی که در روزها و ساعات منتهی به مرگ طبیعی رخ می دهد می دانیم و می دانیم که چه چیزهایی ممکن است برای فردی که دوستش داریم در آخرین لحظات مفید باشد.

چه اتفاقی برای فرد در حال مرگ رخ می دهد؟

در طی فرآیند مردن سیستم های بدن خاموش می شوند. شخص در حال مرگ انرژی کمتری دارد و بیشتر و بیشتر شروع به خوابیدن می کند. بدن با انرژی کمی حفظ می شود و در نتیجه نیاز کمتری به تغذیه و معاش دارد. در چنین روزها و گاهی اوقات هفته های قبل از مرگ افراد کمتر می خورند و می نوشند. آنها ممکن است علاقه خود را به غذا و نوشیدنی از دست بدهند و نباید آنها را مجبور به خوردن کنید. در حقیقت به زور غذا یا نوشیدنی دادن به شخص در حال مرگ می تواند باعث خفگی وی در آن لحظه شود چرا که بلعیدن برای وی دشوار است و دهان نیزخیلی خشک می باشد.

همانطور که شخص غذا یا نوشیدنی کمتری می خورد کمتر ادرار می کند و اجابت مزاج کمتری نیز دارند. همچنین ممکن است کمتر بتواند ادرار یا مدفوع خود را کنترل کند. افراد در حال مرگ ممکن است گیج، آشفته و بی قرار باشند که می تواند نتیجه این باشد که مغز اکسیژن کمتری دریافت می کند. می تواند بسیار دردناک و نگران کننده باشد که فردی را که دوست داریم در این روزهای آخر خیلی گیج است.

پوست اثرات اکسیژن کمتر و کاهش گردش خون را بر روی اندام و بعدتر تمام بدن نشان می دهد که ممکن است وقتی وی را لمس می کنید سرد باشد و ممکن است رنگ وی به آبی یا خاکستری روشن درآید. بعضی پوست ها ممکن است لکه های را نشان دهند که لکه های آبی مایل به قرمز هستند. همانطور که فرد به مرگ نزدیک تر می شود نفس کشیدن برای وی سخت تر و سخت تر می شود. تنفس پر سر و صداتر و نامنظم تر می شود. گاهی اوقات به نظر می رسد که فرد نمی تواندحتی تنفس کند. هنگامی که مایع در ریه هاست می تواند باعث صدای خرخر کردنی شود که به عنوان صدای مرگ شناخته شده است. ممکن است با بالا بردن سر فرد این غرغره و اخلاط کم شود. اگر فرد در حال مرگ دردی را احساس کند به او داروهایی داده می شود تا از عهده درد برآیند.

هنگامی که فرد در حال مرگ را نظاره می کنیم تصور می کنیم که چگونه باید با فرد در حال مرگ به لحاظ عاطفی و روحی رفتار کرد. مهم است به خاطر بسپارید که هر شخصی مرگ را متفاوت تجربه می کند. بعضی افراد نیاز دارند بگویند خداحافظ یا از شخص دیگری قبل از مرگ بشنوند و بعضی این نیاز را ندارند. بعضی افراد ترجیح می دهند تا مراسمی مذهبی را اجرا کنند در حالی که دیگران ممکن است تا انتها ساکت بمانند و هر فردی اتاق را در سکوت ترک کند. دکترها و افراد حرفه ای دیگر توصیه هایی برای مراقبت های پایان زندگی عزیزان می کنند به خاطر نشانه هایی که فرد در حال مرگ دارند و از طرح خواسته ها یا نیازهای خود به فرد پرهیز کنید. آنها اصرار دارند که به صحبت و دلداری فردی که دوستش دارید تا به هنگام مرگ ادامه دهید چرا که شنیدن ممکن است یکی از آخرین چیزهایی باشد که از دست می رود.

مرگ بالینی هنگامی اتفاق می افتد که ضربان قلب، تنفس و گردش خون متوقف می شود. چهار یا شش دقیقه بعد نیز مرگ بیولوژیک رخ می  دهد و آن هنگامی است که سلول های مغزی به خاطر نبودن اکسیژن می میرند و زمانی است که احیا غیرممکن می شود.

منبع: سایت صنعت www.sanat.me


تعداد بازدید از این مطلب: 425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود